BETINGELSER FOR HAVFERD AS

Org.nr: 998 404 398

Utleiers forpliktelser

Utleier stiller med en ansvarlig person fra SALT som vil bistå med spørsmål og legge til rette i forbindelse med arrangementet. Det vil være en ansvarlig person fra SALT til stede fra start til slutt.

Dersom det ønskes å leie inn ekstra personell eller vakthold fra SALT avtales dette i forkant og legges inn i pristilbudet.

Parkering

SALT har ingen egen parkering, av - og pålessing kan gjøres på baksiden av SALT.

Strøm

Dersom den tekniske produksjonen har ekstraordinære strømbehov (skal benytte skjermer eller installasjoner som trekker mye strøm) må dette meldes inn i forkant av arrangementet slik at vi kan finne gode løsninger og se på om det er mulig.

Teknisk

Leietaker vil ikke bruke tekniske installasjoner som befinner seg i lokalene på SALT uten avtale. Dersom det kommer endringer hvor man ønsker å bruke deler av SALT sine tekniske installasjoner må dette meldes inn slik at dere får et nytt oppdatert tilbud som inkluderer dette. Teknikk/teknikere kan leies inn via SALT, dette må meldes inn én måned i forkant. Utstyr som ødelegges er erstatningspliktig.

Annet

SALT er et narkotikafritt sted.
Personer (artister, gjester, stab, personell og kunder) vises bort fra området om de bruker ulovlig narkotika på SALT.
Det er ikke tillatt å konsumere medbrakt alkohol på SALT.
Personer (artister, gjester og kunder) som ikke overholder dette forbudet vil vises bort.

SALT tar avstand fra all form for diskriminering og trakassering og forbeholder seg retten til å vise bort personer (artister, gjester, personell eller publikum) som utsetter våre ansatte eller andre for diskriminering eller trakassering.

Ingen konfetti, glitter, skum, pyro kan benyttes uten avtale.

Covid

SALT følger de til enhver tid gjeldende retningslinjer for Korona. SALT kan pålegges endringer i kapasitet og avstand som kan påvirke arrangementet. SALT og leietaker skal i slike tilfeller jobbe sammen for å finne praktiske og økonomiske gjennomførbare løsninger for arrangementet.

Renovasjon

Renovasjon er inkludert i leieprisen, men dersom leietaker har store mengder søppel (plast, papp, etc.) vil det bli fakturert ekstra for dette.

Toalett

Leietaker må selv betale for eventuelle ekstra toaletter som må bestilles inn dersom toalettene som er på SALT ikke dekker behovet. SALT vil påse at toaletter er ryddige, samt fylle opp med toalettpapir og såpe under arrangementet.

Avbestilling

Når bestiller mottar ordrebekreftelse fra utleier anses denne for akseptert med mindre bestiller umiddelbart gir skriftlig beskjed til arrangør om mangler eller feil ved bestillingen. Dersom arrangementet må avlyses pga. koronarestriksjoner er det ingen krav. Såfremt det oppstår force majeure situasjon kan avbestilling skje kostnadsfritt iht. loven.

Avbestilling av arrangementer reservert i høysesong, perioden 15.mai til 30.juni, må sendes skriftlig innen 10.mars. Bestillinger etter fristen vil være bindende. Skjer avbestillingen av arrangement seinere enn angitt dato, vil arrangementsdag belastes 50 % av totalbeløpet. Ved avbestilling 30 dager eller senere før arrangementstart belastes kunde med full pris.

Ved avbestilling utenom høysesong gjelder egne betingelser.
Skjer avbestillingen av arrangement mellom 90 og 30 dager før arrangementsdag belastes 50 % av totalbeløpet. Ved avbestilling 30 dager eller senere før arrangementstart belastes kunde med full pris.

Fakturagebyr

Det vil det påløpe et fakturagebyr ved utsending av faktura. Gebyret vil være på kr 65,-

Mat og drikke

Mat kan bestilles via SALT’s kjøkken eller via SALT sine faste cateringpartnere.
Våre leverandører er Oslos Ferskeste, Flyt catering og Gastro Catering.

Alle bestillinger gjøres via utleier.
Dersom leietaker ønsker å bestille mat fra en annen aktør, må dette avtales og leietaker vil måtte betale en buy out pris for dette.

Bestillings- og endringsfrist: kl 13.00 ti (10) virkedager før arrangementet. Avbestillingsfrist: kl 13.00 ti (10) virkedager før arrangementet.
Avbestilling etter utløpt frist og innen 2 virkedager faktureres 50 % av opprinnelig beløp.

Avbestilling etter 2 virkedager etter endt frist faktureres 100% av opprinnelig beløp. Alle avbestillinger må varsles skriftlig via e-post til utleie@salted.no og er ikke gyldig før bekreftelse er mottatt. Egne avbestillingsbetingelser gjelder for lokaler, personale og utstyr.

SALT er et serveringssted med egen skjenkebevilling. Leietaker har ikke lov til å ta med egen medbrakt drikke, med mindre dette er avtalt i forkant og en korkavgift per enhet er gitt.

Reklamasjon

Dersom bestiller påberoper seg mangler ved leveransen må dette tas opp med arrangøren eller dens representanter ved første anledning. Dersom mangelen ikke lar seg rette og bestiller ønsker å reklamere, må̊ dette skje snarest mulig etter arrangement. Reklamasjonen må̊ skje skriftlig og senest 1 måned etter avsluttet arrangement.

Både arrangør og bestiller forplikter seg til å løse en eventuell tvist i minnelighet, eventuelt ved bruk av advokatmekler.

Forsikring

Havferd og SALT er ansvarsforsikret gjennom Gjensidige forsikring (konstruksjoner og personell). Leietaker må selv sørge for vanlig arrangements- og personell forsikring.

Tillatelser

Leietager må selv innhente nødvendig tillatelser der dette er påkrevd.

Bærekraft

Bærekraftige arrangementer er arrangementer som tar hensyn til økologiske, sosiale og økonomiske faktorer for å minimere deres negative innvirkning på miljøet og samfunnet. På SALT er vi opptatt av å etterlate et så lite fotavtrykk som mulig. Det betyr at vi sammen må:

Redusere avfall:
Dette oppnår vi ved å bruke resirkulerbare materialer og tilby mat og drikke i gjenbrukbare beholdere

Transport:
Tilby gjerne sykkeltransport, kollektivtransport eller carpooling for å redusere utslippene fra transport til og fra arrangementet

Bærekraftig mat:
Ved å tilby vegetariske og veganske alternativer eller mat fra lokale produsenter kan vi redusere karbonavtrykket og øke bevisstheten om bærekraftig matproduksjon. Det er også viktig å ikke bestille for mye mat.

Leverandørkontakt:
Vi jobber kontinuerlig med våre leverandører for å finne bærekraftige alternativer og redusere plastbruk og avfall

Avfallshåndtering:
Vi kildesorterer og jobber for å redusere mengden avfall som kastes. Vi ønsker ikke ballonger, dekor laget av plast eller konfetti på arrangementer. Vær også bevisst på flyere og give-aways som kan produsere avfall.

Bærekraftige arrangementer kan ikke bare bidra til å redusere miljøpåvirkningen, men også øke bevisstheten om bærekraftige handlinger og motivere andre til å handle ansvarlig for å ta vare på planeten vår. Bli med oss i dette arbeidet.

Oppdatert 22.02.2024